به بهانه روز خبرنگار

حجت الاسلام عجمين

مديركل ارشاد اسلامي استان يزد

جامعه مطبوعات باید خود را از اسارت سیاست بازان رهایی بخشد

سپاس خداوندی که توان نگارش حقایق و ثبت وقایع را به انسان اعطا فرمود تا عبرت کرده جهان برای آدمی جایی جهت تکامل و رشد و تعالی باشد . روزخبرنگار روز بزرگی است روزی است که اهل قلم و بیان باید افتخار کنند که در خدمت بشریت هستند و برای پیشرفت انسانها گام بر می دارند . روز خبرنگار روز انسانهایی است که در کمال حریت و آزادگی تا پای جانمی کوشند . رسالت انبیاء را در رساندن ندای حق و حقیقت عملی سازند و جامعه را از گزند غفلت و تغافل نگاه می دارند .

روز خبرنگار روز بندگان صالح خداست که جام شهداء را نوشیدند و فریاد سرخشان بیداری سبز را به ارمغان آورد و اینک در این روز بزرگ لازم دانستم نکاتی را به استحضار همه نخبگان عرصه فرهنگ ، ادب و هنر برسانم :

1- جامعه مطبوعات باید خود را از اسارت سیاست بازان رهایی بخشد و خویش را وقف عموم مردم نمایند مردمی که با جان دل نظامی را پایه ریزی نمودند که اسلام را در عصر ما احیاء نمود و استکبار را در سراسر جهان به خواری و ذلت کشاند . مبادا قلم صاحبان جراید در مسیری حرکت نماید که آب به آسیاب دشمن ریخته و دشمنان اسلام را شاد نماید . مبادا قدم اصحاب فرهنگ و اندیشه به جهتی رود که شیاطین را خرسند سازد و دل مومنین را بلرزاند که چنین مباد . در این استان که شهرت به دارالعباده دارد مطبوعاتی حضور دارند که خیر خواهانه دنبال منافع ملی و احقاق حقوق شهروندان و رشد تعالی جامعه می کوشند اما باید از اشتباهاتی که گاهی رخ می دهد غافل نشویم و در صد جبران برآییم که مردم هوشیار این خطه از ایران اسلامی بسیار دقیق و عمیق فعالیت خادمان خود را در نظر دارند و اگر خدای نخواسته در قلم و قدم اشتباهی جدی مشاهد کنند ممکن است که به سادگی از کنار آن عبور نکنند که البته حق نیز چنین است زیرا پایمال کردن خون شهیدان از جانب هرکس باشد پذیرفتنی نیست و باید قاطعانه با آن برخورد شود .

2- حمایت از تشکل ، قانونی مطبوعات وظیفه مسئولین و به ویژه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان می باشد که البته این اداره کل تلاش خود را در حد توان مبذول داشته و ان شاءا... با ارائه برنامه جامع از سوی خانه مطبوعات بتوانیم در جذب بودجه های لازم اقدامی اساسی بعمل آوریم . بی شک تعداد اندک نشریات استانی نشان خوبی برای جامعه فرهنگی استان نخواهد بود و متأسفانه همین تعداد نیز از تیراژ بالایی برخوردار نمی باشند که به نظر می رسد آسیب شناسی و تحلیل واقعی عدم استقبال عامه مردم از مطبوعات استانی باید مورد توجه مسئولین و صاحب جراید قرار گیرد .

3- خبرنگاران منحصر به مطبوعات نیستند و تحلیل از آنها صرفاً از سوی خانه مطبوعات امر مطلوبی نخواهد بود.

باید تشکلی برای خبرنگاران در همه حوزه ها از خبرگزاری ها تا صدا و سیما و حتی خبرنگاران مستقل ایجاد شود تا از همه خبرنگاران به صورتی کامل تقدیر وتجلیل کرد . توزیع کارت خبرنگاران از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با هماهنگی وزارت متبوع باید انجام شود که در این ارتباط آمادگی خود جهت ارائه طرحی جامع برای ایجاد خانه خبرنگاران و دانشکده خبربا همکاری سازمان صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر عزیزان اعلام داشته و امیدواریم در سال اتحاد ملی و انسجام اسلامی اقدامات موثری انجام پذیرد . از خداوند متعال برای همه اصحاب رسانه خصوصاً خبرنگاران موفقیت روزافزون در خدمت به جامعه طلب می نمایم .

احمد عجمین - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد

يزدفردا

مطالب ديگر اين نويسنده در يزدفردا :

به بهانه 27 ارديبهشت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي به بهانه 27 ارديبهشت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي
تاریخ : سه شنبه 25 ارديبهشت 1386 - بعدازظهر 05:19


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا